Retur & Reklamasjon

Med24 tilbyr alltid gratis retur av varer. (Legemidler unntatt)

Klikk her for utfylling av returetikett.



Hva gjør jeg hvis jeg angrer kjøpet?

Hvordan returnerer jeg en vare eller en ordre?

I hvilken stand bør varen være når den sendes i retur?

Hvordan får jeg tilbakebetaling av kjøpsbeløpet?

Kan jeg bytte til en annen vare?

Jeg har fått en gave som er kjøpt hos dere – kan den byttes?

Hvordan reklamerer jeg over en vare?

Hvor lang er reklamasjonsretten?

Jeg har mottatt feil vare fra dere - hva gjør jeg?

Har dere tilfredshetsgaranti?


Hva gjør jeg hvis jeg angrer kjøpet?

Dersom du angrer kjøpet ditt, ber vi om at du kontakter oss på email eller telefon så snart som mulig, og senest 30 dager etter mottatt vare.
Kontakt oss på info@med24.no eller på tlf 21 95 94 90 for mer informasjon, eller om din faktura skal kanselleres.

Du kan ikke angre kjøpet ved å nekte mottak av varene uten å ha gitt oss beskjed.

Legemidler er unntatt angreretten, ref. Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler (angrerettloven) §22 bokstav f.


Hvordan returnerer jeg en vare?

Når du har gitt oss beskjed om at du angrer kjøpet, har du 30 dager til å sende varen tilbake til oss.
Ved returnering skal varen være ubrukt og i original emballasje. Husk å merke pakken tydelig med navn og ordrenummer.
Du kan skrive ut returetikett her. Det er gratis retur av varer.

Det er viktig at du markerer pakken godt med navn og ordrenummer også på utsiden av pakken. Legg ved en kopi av ordrebekreftelsen inni pakken.

Så snart vi mottar varene, refunderer vi pengene dine.

Merk: erfaring sier at retur av varer kan ta betydelig lengre tid enn forsendelsen ut til kunden. Kontakt oss igjen hvis du er redd for at vi ikke har mottatt eller registrert din retur.

Varene skal sendes til:
Med24 Apotek AS
Søndre Kullerød 8 
3241 Sandefjord
NO


I hvilken stand skal varen være ved retur?

Ved returnering skal varen være ubrukt og i original emballasje.


Hvordan skjer tilbakebetaling av kjøpsbeløpet?

Dersom du angrer kjøpet, tilbakebetales kjøpesummen til deg så snart som mulig.

Vi betaler pengene tilbake med samme betalingsmiddel som du benyttet ved kjøpet, direkte til kort eller ved refundering av faktura hos Avarda. Dersom du allerede har betalt fakturaen, er det Avarda som betaler tilbake.


Kan jeg bytte til en annen vare?

Vi har dessverre ikke mulighet for å bytte til en annen vare eller til en annen størrelse. Hvis du ikke ønsker å beholde varen, kan du sende den i retur, og vi betaler kjøpsbeløpet tilbake. Heretter kan du legge inn en ny ordre.


Jeg har fått en gave som er kjøpt hos dere. Kan den byttes?

Vi har dessverre ikke mulighet for å bytte til en annen vare, men vi kan refundere pengene, også selv om det var en gave. Beløpet betales tilbake til den som har bestilt og betalt, så du kan derfor snakke med personen som har gitt deg gaven.

Vi tar gjerne produkter i retur når de er ubrukte og i original emballasje.


Hvordan reklamerer jeg på en vare?

Når du handler hos oss som forbruker, gjelder kjøpslovens regler for varekjøp. Skulle du mot formodning oppleve en feil på et produkt du har mottatt fra oss, skal du kontakte kundeservice på info@med24.no eller telefon 21 95 94 90 (kl 9-15 hverdager).

Dersom produktet skal sendes i retur til oss, må du sende med detaljert informasjon om hva som er feil med produktet. Dette er nødvendig da vi sender produktet videre til produsenten, som i sin tur har behov for disse opplysningene.

Du kan skrive ut gratis returetikett her.

Returadresse:
Med24 apotek AS
Søndre Kullerød 8 
3241 Sandefjord

Husk å få kvittering for når du poster pakken.

Hvor lang er reklamasjonsretten?

Du skal reklamere innen ”rimelig tid” etter at du har oppdaget feilen. Hvis du reklamerer innen to måneder etter at feilen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være rettidig. Ellers har du reklamasjonsrett i 24 måneder under kjøpslovens regler.


Jeg har mottatt feil vare fra dere - hva gjør jeg?

Så fremt at vi har kommet til å sende en feil vare, ber vi deg om å kontakte oss pr. mail info@med24.no eller telefon 21 95 94 90 (kl 9-15 hverdager). Vi vil så sende den riktige varen med det samme. Ønsker vi den feilsendte varen retur, sender vi deg en returetikett.


Har dere tilfredshetsgaranti?

Ut over den alminnelige reklamasjons- og angrerett, tilbyr vi ikke noen generell tilfredshetsgaranti. Men vi hjelper naturligvis ved feil og mangler på de produkter vi selger.

Fri frakt fra 499 kr

Med Helthjem, Posten eller PostNord

30 dagers returrett

30 dagers retur- og angrerett fra du mottar varen

Medlemsbonus

Du får bonus hver gang du handler hos oss

Kundeservice

Kontakt oss på tlf. +47 21 95 94 90 (09-15 hverdager) eller email info@med24.no

Spar enda mer på dine sunne valg!

Meld deg på nyhetsbrevet vårt og få tilgang til eksklusive tilbud, kampanjer og eksperttips.